Naslov | Analiza čimbenika koji utječu na dugoročnu opstojnost brendova |
Autor | Ivana Burin |
Voditelj/Mentor | Davor Perkov (mentor)
|
Sažetak rada | Pad potražnje za proizvodima i uslugama u suvremenom zaoštrenom konkurentskom
okruženju prepoznat je kao problem istraživanja. Sukladno postavljenom problemu, predmet
je istraživanja analiza čimbenika koji utječu na dugoročnu opstojnost brenda. Cilj je
istraživanja utvrditi ključne čimbenike koji utječu na dugoročnu opstojnost brendova i
produljenje životnog ciklusa. U tom se kontekstu želi identificirati i uloga upravljanja
odnosima s kupcima hrvatskih brendova Cedevita, Vegeta, Startas i Mikado. U radu su
korišteni primarni i sekundarni izvori podataka. Rezultati istraživanja pokazuju da na
opstojnost brendova utječe primjena koncepta upravljanja odnosima s kupcima. To je temelj
za prepoznavanje potreba kupaca i primjenu strategije inovacije i renovacije postojećih
brendova. Nastoji se zadržati postojeće kupace, odnosno razviti odnos lojalnosti koji ima
dugoročan pozitivan utjecaj na učinkovitost u poslovanju poduzeća kao cjeline. Razvoj
odnosa s kupcima strateški je alat i proces koji poduzeće upoznaje s navikama kupnje i
ponašanjem potrošača, te generira metriku profitabilnosti marketinga s naglaskom na stopu
zadržavanja kupaca i upravljanje životnim ciklusom kupaca. Životni ciklus proizvoda
skraćuje se pod utjecajem dvaju čimbenika. To su tehnološki napredak (inovacije) i okruženje
obilježeno zaoštrenom konkurencijom. U inovacijama i renovacijama brenda nužno je
poštovati načelo ravnoteže. Naime, brend označava identitet i dosljednost. Strategijom
brendiranja želi se postići povjerenje kupaca u proizvode i usluge, a temeljni preduvjet za
razvoj povjerenja je poznavanje identiteta brenda i razvoj percepcije i svijesti o brendu.
Brendovi Vegeta i Cedevita potvrđuju da su opstali zahvaljujući inovacijama u varijacijama
okusa i vizualnog identiteta. Čokolada Mikado ima jednaka obilježja kao Cedevita i Vegeta,
ali nije uspješno spojila izvrsne inovacijske sposobnosti s ostalim aspektima marketinške
komunikacije. Svijest o brendu Startas tvornice Borovo nije adekvatno razvijena u svijesti
ispitanika. |
Ključne riječi | brend inovacije renovacije identitet marketing |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | Analysis of factors that affect the long-term survival of brands |
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Veleučilište VERN |
Mjesto | Zagreb |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
|
Vrsta studija | stručni |
Stupanj | specijalistički diplomski |
Naziv studijskog programa | Poduzetnički menadžment |
Akademski / stručni naziv | stručni/a specijalist/specijalistica poduzetničkog menadžmenta |
Kratica akademskog / stručnog naziva | struč. spec. oec. |
Vrsta rada | specijalistički diplomski stručni |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-12-21 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | The decline in demand for products and services in the contemporary, sharpened competitive
environment has been recognized as a research problem. In accordance with the research
problem, the subject of the research is an analysis of factors that affect the long-term
endurance of the brands. The aim of the research is to identify the key factors affecting longterm
survival of brands and the extension of the life cycle. In this context, the role of customer
relationship management with the Croatian brands Cedevita, Vegeta, Startas and Mikado is
also identified. Primary and secondary data sources have been used in this paper. The research
results show that the brand's endurance is influenced by the implementation of the concept of
customer relationship management. This concept is the basis for recognizing customers´
needs and applying the strategy of innovation and renewal of existing brands. Its trying to
keep existing customers, by developing a relationship of loyalty that has a long-term positive
impact on business efficiency as whole. Customer relationship develpment is a strategic tool
and a proccess which meets company with the customer consumption habits and behavior, it
also generates a metric of marketing profitability with an emphasis on customer retention
rates and customer loyalty control. The product's life cycle is shortened due to two factors.
Those are the technological advances (innovations) and the environment which is
characterized by the strong competition. In order to have brand innovation and revitalization
one has follow the principle of balance. Brand indicates identity consistency. Branding
strategy targets to gain customer trust in products and services. The basic prerequisite for
confidence development is knowledge of the inner identity and development of perception
and brand awareness. Brands „Vegeta“ and „Cedevita“ survived because they developed new
tastes and new visual identity of their products. „Mikado“, a chocolate producing company,
has the same characteristics as „Cedevita“ and „Vegeta“ but didn't successfully combine
innovation capabilities with other marketing communication aspects. Survey participants have
not develop significant brand awareness of Borovo factory's brand „Startas“. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | brand innovations renewals identity marketing |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:146:090957 |