Sažetak | U današnjem svijetu riječ „trend“ najviše se koristi u modnoj i kozmetičkoj industriji, a zapravo označuje sklonost ili privrženost određenoj društvenoj skupini ili kulturi. Proučavanje trendova korisno je za svako poduzeće kako bi u skladu s proučenim uspjeli biti što konkurentniji na tržištu. Za razvoj trendova vrlo su bitni potrošači, ali i ljudi koji će taj trend predstavljati, odnosno prvi isprobati. Danas, svaka kozmetička kuća kao svoje zaštitno lice uzima slavne osobe. Uglavnom su to blogerice, pjevačice, manekenke ili influenserice koje direktno utječu na željenu skupinu potrošača.
Potrošači s druge strane, trendove prihvaćaju kao dio svojih osobnosti, nekakve rutine ili jednostavno da budu u trendu. Naše tržište u usporedbi s velikim tržištima kao što je Amerika u svijetu kozmetike, odnosno trendova u dekorativnoj kozmetici nimalo ne zaostaje. Razlog tome je pristup internetu i raznim društvenim mrežama gdje je moguće pronaći sve što nas zanima.
Glavni cilj ovoga rada je utvrditi kakve trendove preferira naša kultura, je li sklona prihvaćanju čudnih trendova, koliko vremena se provodi na društvenim mrežama i za koje trendove smatraju da bi trebali postati dio svakodnevne rutine. Također, u radu su prikazani trendovi dekorativne kozmetike, koji su postali dio hrvatske kulture i koriste se svakodnevno. Provedeno je istraživanje o inkulturaciji potrošača pri kupnji dekorativne kozmetike, odnosno mjestu kupnje dekorativne kozmetike i načinu korištenja trendova. |
Sažetak (engleski) | In today's world, the word „trend“ is mostly being use din fashion and cosmetic industry, and actually donotes the tendency or affection to a certain social group or culture. Studying trends is beneficial for every company in order for it to be as competitive as possible on the market, in accordance with study. For developing trends, consumers are very important, but also the people presenting it, or trying it out first. Today, every cosmetic house takes a famous person as their representative, They are mostly bloggers, singers, models, influencers and therefore directly affect the desired consumer group.
The consumers, on the other hand, accept trend as a part of their personality, some routines or simply with the desire to be on-trend. Our market, compared to big markets such as America int he world of cosmetics, does not fall behind. The reason for it is the access to Internet and different social networks where it is possible to find everything we are interested in.
The main goal of this work is to determine which trends our culture prefers, is it prone to acceptance of weird trends, how much time is spent on social networks sites and which trends are considered to become a part of everyday routine. Also, the paper are show the trends of decorative cosmetics in the world, which have become a part of our Croatian culture and are used daily. A research will also be conducted on consumer inculturation during the purchase of decorative cosmetics, also about place of purchase decorative cosmetics. |