Abstract | Filmska umjetnost jedna je od najkreativnijih, ali i najutjecajnijih disciplina koja se u teoriji i praksi u suvremenom svijetu proučava i analizira kroz likovne umjetnosti, kulturologiju, sociologiju, povijest i ostale društveno-humanističke djelatnosti. Iako su od početka filmske umjetnosti (posebice od 1920-ih pa sve do 1940-ih) više bili uvaženi redatelji, scenaristi i glumci, vremenom se taj stav promijenio i dopunio, pa su filmski teoretičari (a i kritičari) razumjeli i uvažavali ne samo igrani film i njihove aktere, nego i dokumentarni film koji u suvremenom svijetu ima i svoj poseban položaj.
U današnje vrijeme, s rapidnim razvojem digitalnih tehnologija i kanala, društvenih mreža i sposobnosti da individualne osobe same pišu, snimaju, montiraju i produciraju svoje audiovizualne radove, multimedijske discipline poput novinarstva i marketinga počele su se modernizirati, a pogotovo i dokumentarni film koji se ponekad i spaja s istraživačkim novinarstvom.
Iako je dokumentarni film kombinacija, ali i spoj kreativne forme i istraživačkog novinarstva, ipak je potrebno naglasiti kako dokumentarni film od svoga producenta i autora traži strast, istraživanje, disciplinu i interes da bi projekt bio uspješan i da bi imao veliki medijski doseg. Produkcijski procesi igranog i dokumentarnog filma razlikuju se, jer je u igranome filmu angažirana velika filmska ekipa, te postoje glumci s kojima producenti i redatelji trebaju surađivati, dok u dokumentarnom filmu priča se organizira i sastavlja u predprodukciji (poznati su sugovornici, znaju se pitanja za posebne intervjue, te redatelj treba imati istraživačko i kreativno oko da uhvati neplanirane trenutke kao dodatni materijal).
Ovaj će rad u kronološkom redoslijedu analizirati predprodukciju i postprodukciju zadatka producenta za kratkometražni igrani film „Poznavajući Maria“. No u prvom dijelu rada, autor će izdvojiti teorijske aspekte dokumentarnog filma, evaluirajući prvo definicije dokumentarnog filma, zadatke producenta dokumentarnog filma i kako se on/ona razlikuje od producenta u igranom formatu, specifičnosti dokumentarnog filma, te praktične pripreme u predprodukciji za dokumentarni film. U drugom dijelu rada, autor će potom analizirati produkcijske zadatke za vrijeme pripreme filma „Poznavajući Maria“, produkcijske odluke za vrijeme snimanja, te detaljan marketing plan za distribuciju i PR filma. Svakako, ovaj rad služit će kao smjernica za studente produkcije na Sveučilištu VERN'.
|