Abstract | U današnje vrijeme prisutna je velika potreba integriranog pristupa upravljanju u skladu s načelima održivog razvoja. Moderna koncepcija upravljanja u skladu s načelima društvene odgovornosti leži u objedinjenim ekološkim, ekonomskim i sociokulturnim ciljevima organizacije.
Održivo upravljanje u restoranskom poslovanju podržava načela doprinosa okolišu, uštede energije i vode, uz istovremenu produkciju zadovoljstva kod gostiju. Održivo upravljanje restoranima valja razmatrati u okvirima etike poslovanja, kao i zelene marketinške koncepcije koja podržava ekonomsku i kulturnu održivost te pruža dodanu vrijednost svim dionicima kroz ostvarenje ekonomskih benefita na društveno odgovoran način. Održivi turizam, baš kao i održivo upravljanje restoranima, može biti i lukrativno planiran i implementiran projekt, te činjenica da se želi postići dobrobit općoj zajednici, ne isključuje faktor monetabilnosti. Transverzija načela održivog razvoja u održivo upravljanje restoranima takva je perspektivna platforma, uvjetovana kontinuiranim iznalaženjem mjera upravljanja, koje bi sinergijski djelovale s jedne strane na povećanje ekonomskih pokazatelja i interesa zaštite s druge, a da istodobno ne dođe do konfliktnih odnosa između ciljeva.
Napor na uključenju načela održivosti u održivo upravljanje restoranima u današnje vrijeme konkretno bi značio poticanje društvene održivosti te uspostavljanje takvih novih odnosa koji bi težili zapošljavanju lokalnih ljudi, održavanje lokalne kulture, uštede energije, održive nabave, ali i doprinos očuvanju okoliša kao primarni cilj i neophodan postupak svakog organizacijskog plana. Činjenično, ekološke ideje s održivosti poslovanja kao perspektivom, još su uvijek isuviše malo prisutne u hrvatskoj teoriji i praksi, no pozitivni iskoraci ipak ukazuju da među potencijalnim konzumentima takvih održivo organizacijskih generiranih ideja, modela, proizvoda i usluga, postoji otvorenost i prepoznavanje, slijedom čega je sasvim razvidno da i održivo upravljanje organizacijom, pa tako i restoranima, ima svoju platformu održivosti i na realnom tržištu, a ne samo kao apstraktan osjećaj višeg cilja ili etike. |
Abstract (english) | Today, there is a great need for an integrated approach to governance in accordance with the principles of sustainable development. The modern conception of governance in accordance with the principles of social responsibility lies in the integrated environmental, economic and socio-cultural goals of the organization.
Sustainable management in the restaurant business supports the principles of contributing to the environment, saving energy and water, while producing guest satisfaction. to all stakeholders, through the realization of economic benefits in a socially responsible way. Sustainable tourism, just like sustainable restaurant management, can be a lucratively planned and implemented project, and the fact that it wants to benefit the general community does not exclude the monetability factor. The transformation of sustainable development principles into sustainable restaurant management is such a promising platform, contingent on the continued pursuit of management measures, which would synergistically act to increase economic indicators and protections of interest on the other without conflicting relationships between objectives.
Efforts to integrate sustainability principles into sustainable restaurant management nowadays in concreto would mean fostering social sustainability and establishing such new relationships that strive for local employment, sustaining local culture, saving energy, sustainable procurement, and contributing to environmental conservation, as a primary goal and condicio sine qua non of each organizational plan. In fact, environmental ideas with business sustainability as a perspective are still too small in Croatian theory and practice, but the positive steps do indicate that there is openness and recognition among potential consumers of such sustainably organized ideas, models, products and services, whereby there is openness and recognition. It is quite remarkable that sustainable management of an organization, including restaurants, has its sustainability platform in the real market as well, not just as an abstract sense of a higher goal or ethics. |