Naslov Analiza uloge i značaja komunikacije u procesu upravljanja promjenama na primjeru dviju organizacija
Naslov (engleski) Analysis of the Role and Importance of Communication in the Process of Change Management on the Example of Two Organizations
Autor Marija Hana Skerlev
Mentor Silvana Fratrić Kunac (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2018-02-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Upravljanje promjenama opsežan je proces koji obuhvaća više faza i etapa koje je potrebno pažljivo planirati. Tijekom planiranja promjena postoji niz aktivnosti koje je potrebno strateški pripremiti, a jedan od ključnih alata menadžmenta za uspješno provođenje tih aktivnosti jest komunikacija. Planirana, pravodobna i dvosmjerna komunikacija, te uključenost zaposlenika u procese odlučivanja o uvođenju promjene temelji su uspješnog upravljanja promjenama. Cilj ovog rada bio je utvrditi ulogu i značaj komunikacije tijekom procesa upravljanja promjenom, a istraživački ciljevi odnosili su se na utvrđivanje mišljenja ispitanika dviju organizacija o ulozi i značaju komunikacije tijekom procesa promjene, važnosti planiranja faza procesa promjene, ulozi evaluacije u tom procesu, te ulozi povratne informacije u komunikaciji obiju skupina ispitanika, rukovoditelja i zaposlenika. Također se željelo ispitati kakvu organizacijsku kulturu je potrebno razvijati da bi se uspješno upravljalo organizacijskom promjenom. Istraživanje je provedeno putem intervjua koji je ispitanicima poslan elektroničkim putem, a istraživački uzorak činilo je osam osoba, među kojima su bili zaposlenici i rukovoditelji dviju organizacija. Rezultati istraživanja pokazali su da ispitanici smatraju da komunikacija ima presudnu ulogu u otklanjanju otpora promjenama tj. u uspješnom provođenju promjena, te da povratna informacija izuzetno utječe na motiviranost zaposlenika koje je bitno informirati i educirati o planiranim promjenama, odnosno, uključivati u procese odlučivanja o uvođenju promjene. Navodi se da organizacijska kultura i njezine vrijednosti utječu na stav prema promjeni, stoga je, za održivo poslovanje, preporuka organizacijama da se zalažu za otvorenost prema promjeni te da čelni ljudi organizacije zastupaju stav prema kojemu je organizacijska promjena prilika za poslovni, ali i osobni rast.
Sažetak (engleski) Change management is a complex process comprised of multiple stages and steps which demand careful planning. Planning change includes a series of activities which need to be strategically designed, and one of the key management tools for successful implementation of these necessary activities is communication. Planned, timely and two-way communication, in addition to the involvement of employees in the decision-making processes regarding implementation of change, is the foundation of successful change management. The goal of this thesis was to ascertain the role and importance of communication during the process of change management. The objectives of the research were to assess the opinions of respondents in two organizations on the role and importance of communication during the process of change, the importance of planning stages in the change process, the role of evaluation in the process, as well as the role of feedback in communication between two groups of respondents, both managers and employees. Furthermore, the research seeks to examine what kind of organizational culture is necessary to develop in order to successfully conduct organizational changes. The research was carried out by means of interview, which was sent to the respondents via e-mail. The research sample was composed of eight people, which included employees and managers of two organizations. The research results indicate that respondents believe communication has a crucial role in reducing resistance to changes, and consequently leads to successful implementation of changes. Moreover, it was established that feedback is of great importance for the motivation of employees, who should be informed and educated about the planned changes, and thus included in the decision-making process of implementing change. It was also established that organizational culture and its values influence the attitude towards change. Therefore, in order for a business to maintain sustainability, organizations are advised to be open towards change, and that the people in charge of an organization hold a view that organizational change is not only a chance for business growth, but for personal one as well.
Ključne riječi
komunikacija
upravljanje promjenama
povratna informacija
otpor zaposlenika
organizacijska kultura
Ključne riječi (engleski)
communication
change management
feedback
employee resistance
organizational culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:526191
Studijski program Naziv: Odnosi s javnošću i studij medija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odnosa s javnošću (bacc. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-01 14:36:14