Naslov Proces strateškog menadžmenta na primjeru Q-Laundry praonica
Autor Marko Daka
Mentor Krunoslav Babogredac (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Povijesno se pojam strategije vezuje uz vojnu i političku vještinu organiziranja i vođenja ratova da bi se u poslovnom svijetu strategijsko promišljanje poslovnih aktivnosti počelo primjenjivati tijekom tridesetih godina 20. stoljeća pri čemu se definiranje poslovanja temeljilo na utjecajima poslovne okoline i mogućnostima plasmana. Kako od tih početaka tako i danas, formuliranje i primjena strategije uvijek su bile važne aktivnosti menadžmenta organizacija, a kvalitetan strategijski plan presudan za dugoročnu opstojnost i uspješnost organizacije. Svaki je strategijski problem po svojoj naravi trodimenzionalan, sačinjavaju ga karakteristike procesa, sadržaja i konteksta te će samo i jedino razumijevanje svih triju dimenzija strategu omogućiti cjelovit uvid i razumijevanje, a time i najbolji odabir optimalnog rješenja.
Ishodi etapa strategijskog procesa su konzistentni odgovori, dugoročni planovi, kojima će organizacija odlučiti kako uskladiti poželjnu budućnost, okolinu, resurse, organizacijske vrijednosti i norme nastojeći dati optimalni odgovor na središnje pitanje – kako povećati konkurentsku sposobnost, minimizirati konkurentske slabosti i poboljšati konkurentski položaj organizacije, odnosno postići prednost u odnosu na konkurente.
Realizacija strategijskog procesa ovisna je o utjecaju unutarnjih i vanjskih čimbenika organizacije, te se u ovom radu analizira na primjeru tvrtke Q-Laundry u aktualnom trenutku propulzije, gdje je unutar 5 godina postojanja projekta, strategijski plan ostvaren u svim točkama tako da aktualne 2019 godine ova tvrtka ima 8 poslovnica, što otvara i mogućnost konkurentnog pozicioniranja.
Sažetak (engleski) The historical notion of strategy is linked to the military and political skills of organizing and conducting wars in order to start the strategic thinking of business activities in the business world during the thirties of the 20th century, whereby the definition of business was based on the influence of the business environment and the possibilities of placement. Since the beginning to the present times, the formulation and implementation of a strategy has always been an important organizational management activity, and a quality strategic plan crucial to the long-term survival and success of the organization.
Each strategic problem by its very nature is three-dimensional, it consists of the characteristics of the process, the content and the context, and only the understanding of all three dimensions of the strategist will enable complete insight and understanding, and thus the best choice of an optimal solution.
The outcomes of the strategic process are consistent responses, long-term plans, whereby the organization will decide how to match the desirable future, environment, resources, organizational values and norms in an effort to provide an optimal response to the central issue - how to increase competitiveness, minimize competitive weaknesses and improve the organization's competitive position, or to gain an advantage over competitors.
The realization of the strategic process depends on the impact of the internal and external factors of the organization, and is analyzed in this paper by Q-Laundry's example at the moment of propulsion, where within 5 years of the existence of the project, a strategic plan realized at all points so that in the current year 2019 this company has 8 outlets, which also opens the possibility of competitive positioning.
Ključne riječi
strategija poslovanja
strategijski proces
unutarnji i vanjski čimbenicipoduzeća Q-Laundry
konkurentski položaj
Ključne riječi (engleski)
business strategy
strategic process
internal and external organizational factors
Q-Laundry
competitive position
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:626423
Studijski program Naziv: Ekonomija poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-24 14:05:37