Naslov Društvene mreže kao kanal pomoći socijalno ugroženim osobama
Naslov (engleski) Social networks as source of social inclusion
Autor Andreja Oroš
Mentor Gordana Ćorić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2019-05-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Porast popularnosti društvenih mreža promijenio je način komunikacije među ljudima. Tako danas korisnici društvenih mreža najlakše dolaze do vijesti, informacija i lokacija drugih osoba korisnika društvenih mreža. Za korištenje društvenih mreža, nužno je posjedovati registrirani profil. Osobni profili predstavljaju stanje, osjećaje, slike, lokaciju, društvo i tekst koje vlasnik profila želi podijeliti s drugima. Na taj način dolazi do spajanja s drugima u jednu zajednicu, koja svojim djelovanjem može izabrati činiti dobro.
Osim što su društvene mreže namijenjene za druženje, zabavu i marketing, one mogu iznjedriti i odlične rezultate u pomaganju osobama u potrebi te tako pridonijeti društvenoj odgovornosti pojedinaca, tj. sudionika tih mreža. Kroz ovaj rad prikazani su primjeri dobre prakse, kako koristiti društvene mreže kao kanal za pomoć socijalno ugroženim osobama.
Društvene mreže imaju značajnu ulogu prilikom pružanja pomoći socijalno ugroženim obiteljima upravo iz razloga što su javne te su kao takve dostupne velikom broju ljudi, odnosno svim korisnicima društvenih mreža. Putem društvenih mreža organiziraju se brojne humanitarne akcije koje su efektivne, jednostavne i dostupne donatorima koji ne mogu fizički sudjelovati u humanitarnoj akciji.
U završnom radu obavljeno je empirijsko istraživanje koje se temeljilo na pet ključnih pitanja, putem kojih su intervjuirani poduzetnici, te je ispunjena svrha istraživanja, a rezultati su poslužili za izradu preporuka za praksu i daljnje djelovanje. Primjerice, u daljnjem radu će seovi rezultati istraživanja koristiti kao poticaj za formiranje timova, koji će u grupi Pomoć obiteljima biti sudionici humanitarnih projekata.
Sažetak (engleski) The increasing popularity of social networks has changed the methods of communication among people. It is consequently currently extremely easy for social network users to learn the news, collect information and find out about the locations of other social network users. In order to use social networks, one needs to have a registered profile. Personal profiles show the status, feelings, pictures, locations, socialising and a text that the owner strives to share with the others. In that way, people are brought together into a community which can choose to do good.
In addition to being intended for socialising, entertainment and marketing, social networks can achieve excellent results in helping people in need and can hence contribute to social responsibility of individuals, i.e. the participants in the social networks in question. This paper provides examples of best practices, as well as how to use social networks as a channel for assistance to socially vulnerable populations.
Social networks play a significant role in providing assistance to socially vulnerable families primarily for the fact that they are public and are hence accessible to a large number of people, i.e. to all the social network users. Moreover, social networks are used for organising a wide range of humanitarian initiatives which are effective, simple and accessible to donors who cannot physically participate in a humanitarian initiative.
44TAn empirical research, based on five key questions was conducted, served as a tool for interviewing entrepreneurs and fulfilling the purpose of the research. The results were used to make recommendations for practice and further action. For example, in the following work of the social network group Help to the Families (Pomoć obiteljima), these results will be used as an incentive for team building, which will facilitate group’s further participation in humanitarian projects.
Ključne riječi
društvene mreže
socijalno ugrožene osobe
društvena odgovornost
pomoć
humanitarnje akcije
Ključne riječi (engleski)
social networks
socially vulnerable population
social responsibility
assistance
humanitarian initiatives
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:926955
Studijski program Naziv: Ekonomija poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-06-26 15:03:33