Naslov | Ispitivanje utjecaja na donošenje odluke o odabiru mobilnih uređaja i tarifa za dječju populaciju |
Autor | Zrinka Mrkonjić |
Voditelj/Mentor | Diana Plantić Tadić (mentor)
|
Sažetak rada | Ponašanje je potrošača dvadeset i prvoga stoljeća kompleksnije no ikada prije. Globalizacija i digitalizacija pomaknule su ravnotežu kupoprodajnog odnosa u korist modernih kupaca. Kako bi se istaknula, poduzeća moraju biti sposobna razumjeti sve aspekte potrošačevog okruženja i predvidjeti njegove potrebe, kao i pristup koji moraju upotrijebiti u sklopu integrirane marketinške komunikacije.
U posljednjih je dvadeset godina tržište mobilnih telefona te telekomunikacija doživjelo veliki porast obilježen promjenama tehnike na godišnjoj bazi. Prisutan je veliki broj supstituta te ponuda koje uvelike premašuje potražnju.
U skladu s navedenim, naglasak je u ovom radu stavljen na proučavanje ponašanja potrošača, odnosno na utjecaj na donošenje odluke o odabiru mobilnih uređaja i tarifa za dječju populaciju. Današnja djeca mobitele dobivaju sve ranije, te sve ranije postižu razinu tehnološke pismenosti koju dobar dio odrasle populacije nikada neće postići. Zbog čega postaju prepoznati kao utjecajna skupina unutar obitelji. Uz teorijsku obradu, ovaj rad obuhvaća i dva empirijska istraživanja, putem fokus grupe i putem ankete, kojima se ispitao utjecaj na donošenje odluke o kupnji mobilnog uređaja i tarife za dijete. Ispitanici su bili djeca osnovnoškolske dobi te njihovi roditelji. Ispitivalo se korištenje i razlozi korištenja mobitela u djece te customer journey odabira mobitela i tarife. Odgovori roditelja djece koja ne koriste mobitele odvojeni su od odgovora roditelja čija djeca iste koriste. |
Ključne riječi | utjecaj djeca odluka o kupnji mobilni uređaji tarife ponašanje potrošača |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | The influences involved in choosing a mobile phone and tariff for the population of children |
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Veleučilište VERN |
Mjesto | Zagreb |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
|
Vrsta studija | stručni |
Stupanj | stručni |
Naziv studijskog programa | Ekonomija poduzetništva |
Akademski / stručni naziv | stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | bacc. oec. |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2018-10-15 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Consumer behavior of the twenty-first century is more complex than ever before. Globalization and digitalization have shifted the balance of the sales process in the favor of modern consumers. In order to stand out, modern companies must be capable of comprehending all of the aspects of the consumers environment and anticipate consumers' demands, as well as the approach to be used as part of their integrated marketing communication.
In the past twenty years, the mobile phone and telecommunications market has seen immense growth marked by yearly changes in technology. The market is saturated with a large number of substitutes and the supply greatly exceeds the demand.
In accordance with aforestated, the emphasis in this thesis has been put on studying consumer behavior, more specifically on the influences involved in choosing a mobile phone and tariff for the population of children. The children of today have come to own mobile phones earlier than ever before and have come to reach levels of technological literacy the likes of which are rarely encountered in adults. As such, they are becoming more and more noticed as a source of influence within the family. Along with the theoretical background, this thesis also encompasses two empirical researches, one using the approach of focus groups and the other using a survey. Both researches studied what influences families when it comes to the process of purchasing a mobile phone and a tariff for the population of children. The subjects were children between the ages of seven and fourteen and their parents. The research examined the way children use mobile phones, the reasons behind mobile phone usage in children as well as the customer journey of choosing the mobile phone model and tariff option for children. The parents of children who are not active mobile phone users were separated from the parents of children who actively use and own mobile phones.
This thesis encompasses all of the factors affecting the process involving the decision of making a purchase and states the conclusions deducted from the research. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | influence children purchasing decision mobile phones tariffs consumer behavior |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:146:655843 |