Naslov Analiza vođenja u vrijeme COVID-19 krize na primjeru odabranog poduzeća
Naslov (engleski) Analysis of leadership during the COVID-19 crisis on the example of a selected company
Autor Nedjeljko Raguž
Mentor Jadranka Ivanković (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2023-01-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Vođenje u kriznim vremenima posebno je zahtjevno. Usprkos činjenici da organizacije ne mogu u potpunosti planirati krize, one mogu koristiti brojne znanstveno utemeljene procese upravljanja kako bi u svoje poslovanje ugradile rutine upravljanja krizama i kako bi uključile procjene potencijalnih rizika i ranjivosti u rasprave o strategiji i procese planiranja. Naime, obično vođa nije član kriznog tima, već donositelj odluka koji te iste odluke donosi samo na temelju procjene i prijedloga tima, ovisno o stilu koji njeguje. Uzevši navedeno u obzir, postavilo se zanimljivim istražiti načine vođenja za vrijeme COVID-19 krize u jednom bosanskohercegovačkom poduzeću čija je djelatnost povezana s prehrambenom industrijom. Pri tome, naglasak je stavljen na stilove vođenja u vrijeme krize, odnosno je li došlo do promjena u stilu i jesu li zaposlenici zadovoljni takvim načinom i stilom vođenja. Cilj rada bio je je utvrditi način i stil vođenja u promatranom poduzeću prije i za vrijeme COVID-19 krize. Kako bi se cilj postigao, provedeno je istraživanje anketnim upitnikom s 50 zaposlenika, ali i istraživanje dubinskim intervjuom s direktorom poduzeća. Rezultati istraživanja ukazuju kako je u pretkrizno vrijeme vođa primjenjivao demokratsko-trenerski stil, no u vrijeme krize, stekao je određene karakteristike autoritarnog stila s obzirom na ozbiljnost situacije. Pri tome, vođa je zaposlenike motivirao nefinancijskim kompenzacijama, poticao ih na inovativnost, a zaposlenici na svim razinama znali su koji su strateški ciljevi poduzeća u svakom trenutku. Također, pokazalo se kako su ispitanici bili vrlo zadovoljni vođenjem u vrijeme krize, naglašavajući motivaciju i poticanje samopouzdanja i osjećaja sigurnosti zaposlenika.
Sažetak (engleski) Leadership in times of crisis is particularly demanding. Despite the fact that organizations cannot fully plan for crises, they can use a number of science-based management processes to incorporate crisis management routines into their operations and to incorporate assessments of potential risks and vulnerabilities into strategy discussions and planning processes. Namely, usually the leader is not a member of the crisis team, but a decision-maker who makes those same decisions only on the basis of the team's assessment and suggestions, depending on the style he cultivates. Taking the above into account, it became interesting to investigate the ways of leadership during the COVID-19 crisis in a Bosnian company whose activity is related to the food industry. At the same time, the emphasis is placed on leadership styles in times of crisis, i.e. whether there have been changes in style and whether employees are satisfied with such a way and style of leadership. The aim of the work was to determine the way and style of leadership in the observed company before and during the COVID-19 crisis. In order to achieve the goal, a survey was conducted with 50 employees, as well as an in-depth interview with the company director. The results of the research show that in the pre-crisis period, the leader used a democratic-coaching style, but during the crisis, he acquired certain characteristics of an authoritarian style, considering the seriousness of the situation. In doing so, the leader motivated the employees with non-financial compensations, encouraged them to be innovative, and employees at all levels knew what the company's strategic goals were at all times. Also, it turned out that the respondents were very satisfied with the leadership during the crisis, emphasizing the motivation and encouragement of the employees' self-confidence and sense of security.
Ključne riječi
COVID-19
Eurocompany99
kriza
menadžment
vođenje
Ključne riječi (engleski)
COVID-19
crisis
Eurocompany99
leadership
management
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:814546
Studijski program Naziv: Poduzetnički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poduzetničkog menadžmenta (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-03-03 11:49:52