Sažetak | Održiva i uspješna turistička promocija gradova nemoguća je bez pomno osmišljene
strategije komuniciranja njihovih turističkih zajednica sa svim sudionicima na tržištu.
Komunikacijska strategija turističkih zajednica trebala bi prvenstveno počivati na
detaljnim analizama komunikacije svih uključenih članova (npr. administrativnih tijela,
hotela i ugostiteljskih objekata, te korisnika, tj. posjetitelja) kako bi se postigao
optimalan učinak prijenosa informacija za sve zainteresirane. Budući da je turizam
najvažnija gospodarska grana Republike Hrvatske1, sve je veći interes državne
uprave, lokalne samouprave, pojedinih institucija i poduzetnika za uspješnom
komunikacijom s posjetiteljima, kao posljedica sve veće potražnje posjetitelja za
kvalitetnim, ažurnim i potpunim informacijama o gradu koji posjećuju i ukupnoj
turističkoj ponudi, u ovom slučaju Grada Rovinja. Kvalitetna komunikacija kompleksan
je i dvosmjeran odnos koji je presudan za kvalitetu pružanja usluga u turizmu. Stoga
je u ovom specijalističkom diplomskom stručnom radu analizirana komunikacija
Turističke zajednice (TZ) Grada Rovinja na društvenim mrežama kao relativno novom
mediju komunikacije, mogući problemi vezani uz odabir društvenih mreža kao medija
za prezentaciju, kojima bi se trebala poboljšati kvaliteta i ažurnost komunikacije s
posjetiteljima. Pojavom društvenih mreža na Internetu klasični kanali komuniciranja
(plakati, brošure, izlaganje na sajmovima) postaju sve manje zastupljeni, dok se
prednost sve više daje digitalnim medijima (društvenim mrežama). Društvene mreže
postale su nezaobilazan kanal u poslovnoj komunikaciji, u probijanju na tržište, osvajanju
klijenata te održivosti poslovanja. Zbog ograničenosti obujma rada, pažnja je bila
usmjerena na nekoliko najaktualnijih društvenih mreža – Facebook, YouTube, Twitter
i Instagram. |
Sažetak (engleski) | Sustainable and successful tourism promotion of cities is impossible without a carefully
designed strategy of communication of their tourist boards with all market participants.
The communication strategy of the tourist boards should be primarily based on a
detailed analysis of the communication of all involved members (eg. administration,
hotels and catering establishments, and users - the visitors) in order to achieve the
optimum effect of information transfer for all interested parties. Since tourism is the
most important economic branch of the Republic of Croatia, there is a growing interest
of the state administration, local self-government, individual institutions and
entrepreneurs in successful communication with visitors, as a consequence of the
increasing demand of visitors for quality, up-to-date and complete information about
the city they visit and the overall tourist offer, in this case the City of Rovinj. Quality
communication is a complex and two-way relationship that is crucial for the quality of
service delivery in tourism. Therefore, in this specialist diploma paper, communication
of the Tourist Board (TZ) of the City of Rovinj on social networks was analyzed as a
relatively new medium of communication, possible problems related to the selection
of social networks as presentation media, which should improve the quality and
timeliness of communication with visitors. With the appearance of social networks on
the Internet, the classic channels of communication (posters, brochures, exhibitions at
fairs) are becoming less prevalent, while digital media (social networks) are
increasingly favored. Social networks have become an indispensable channel in
business communication, market penetration, customer acquisition and business
sustainability. Due to the limited workload, attention was focused on several of the
most current social networks - Facebook, YouTube, Twitter and Instagram. |