Naslov Analiza vjerodostojnosti informacija u komunikaciji zdravih prehrambenih proizvoda
Naslov (engleski) Analysis of Information Trustworthiness in Health Food Products Communication
Autor Ana Slivonja
Mentor Mirela Holy (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2022-04-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Vjerodostojnost informacija jedan je od temeljnih segmenata integriranih komunikacija prehrambenih industrija posebice u trenutno brzorastućoj kategoriji zdravih prehrambenih proizvoda. Naime, globalni trend zdravih prehrambenih proizvoda populariziran je i u Republici Hrvatskoj ponajviše zbog određenih funkcionalnih vrijednosti koje tendiraju zadovoljiti ciljane javnosti u zdravstvenom aspektu. Usto, čimbenici koji utječu na percepciju ciljanih javnosti kao i na njihovu odluku o kupnji navedenih proizvoda, osim zdravstvenih, uključuju ujedno i pitanja o okolišu te društva u cjelini, odnosno njihovu cjelokupnu održivost. Stoga na vjerodostojnost slike zdravih prehrambenih proizvoda značajnu ulogu imaju novi održivi trendovi prema čijim ciljevima i načelima spomenuti proizvodi ne utječu na društvo i okoliš.
Krajnji cilj ovog rada jest teorijski i empirijski analizirati vjerodostojnost informacija u kategoriji zdravih prehrambenih proizvoda na hrvatskom tržištu, kao i njihovu komunikaciju u kontekstu održivosti, a prema svim trima načelima održivog razvoja. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja prodajnih pakiranja, odnosno ambalaža zdravih prehrambenih proizvoda odabranih privatnih zelenih marki iz specijaliziranih prodavaonica zdrave hrane.
Temeljem analize sadržaja pokazalo se da na prodajnim pakiranjima zdravih prehrambenih proizvoda najčešće ne postoji istaknuta njihova osnovna svrha u okviru funkcionalnih vrijednosti za ciljane javnosti u zdravstvenom aspektu. Nadalje, unatoč primjeni određenih certifikata na prodajnim pakiranjima, ukupna održivost proizvoda s obzirom na podrijetlo, uvjete uzgoja, način proizvodnje te distribucije kao i reciklabilnu, tj. kompostabilnu prodajnu i transportnu ambalažu nije provjerljiva jer ciljane javnosti nemaju uvid u informacije o njihovoj sljedivosti. Shodno tome, vjerodostojnost navedenih proizvoda očituje se isključivo na temelju povjerenja ciljanih javnosti prema certifikatima i oznakama navedenim na prodajnim pakiranjima, to jest na povjerenju koje imaju prema proizvođačima koji ih implementiraju na svoje proizvode.
Sažetak (engleski) Information trustworthiness is a fundamental segment of integrated communications by health food industries, especially in the currently rapidly growing category of health food products. Namely, the global trend of health food products has achieved popularity in the Republic of Croatia mostly due to certain functional values which aim to satisfy the targeted public regarding health-related aspects. In addition, the targeted public’s perception and their decisions to purchase the aforementioned products are not solely affected by health factors, but also include environmental issues and issues pertaining to the society as a whole, i.e. its overall sustainability. Therefore, the credibility of health food products’ image relies heavily on new sustainable trends whose goals and principles stipulate the products in question do not negatively impact society and the environment.
This paper aims to theoretically and empirically analyse information trustworthiness for the category of health food products on the Croatian market, as well as their communication pertaining to sustainability, whilst relying on the three principles of sustainable development. The research method used was content analysis of sales packages of health food products by select private green brands from specialized health food stores.
The content analysis has shown that sales packages of health food products frequently do not emphasize their primary purpose in relation to functional values for the targeted public in health-related aspects. Furthermore, despite certain certificates being used on sales packages, the general sustainability of products in respect to their provenance, cultivation conditions, manufacturing methods and distribution, as well as their recyclable (compostable) sales and transport packaging cannot be verified, since the targeted public has no insight into information concerning traceability. Accordingly, the trustworthiness of said products is evident solely through the targeted public’s trust in certificates and sales package labels, i.e. through the trust they lay in the manufacturers who in turn implement them on their products.
Ključne riječi
vjerodostojnost informacija
komunikacija
zdravi prehrambeni proizvodi
ambalaža
održivost
Ključne riječi (engleski)
information trustworthiness
communication
health food products
sales packages
sustainability
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:791382
Studijski program Naziv: Upravljanje poslovnim komunikacijama Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica upravljanja poslovnim komunikacijama (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-13 13:13:01