Naslov Sustavi nagrađivanja i motivacije zaposlenika u odabranom trgovinskom poduzeću
Naslov (engleski) The systems of rewarding and motivating employees in a chosen commercial company
Autor Robin Šatvar
Mentor Davor Perkov (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2022-03-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ljudski potencijali danas se smatraju temeljnim resursom svakog poduzeća, iako im se u prošlosti nije pridavala pažnja, a ni vrijednost koju zaslužuju. Suvremeno poslovanje obilježeno je konstantnim promjenama, a s promjenama se mogu adekvatno nositi isključivo visokomotivirani pojedinci. Pitanje motivacije, a posljedično i nagrađivanja zaposlenika, kako materijalnog tako i nematerijalnog, smatra se jednim od najvažnijih pitanja s kojim se suočavaju odjeli ljudskih potencijala u današnjim poduzećima.
Problemom motivacije bavili su se te se i danas bave brojni psiholozi i stručnjaci iz drugih područja. Motivacija pojedinca može dolaziti iz njegove unutrašnjosti; primjerice iz stavova, želja i emocija i tada se radi o intrinzičnoj motivaciji. Kada je pojedinac motiviran čimbenicima iz svojega okruženja, govori se o vanjskoj ili ekstrinzičnoj motivaciji. Nagrađivanje se ubraja u čimbenike vanjske motivacije zaposlenika, a poduzeća mogu odabrati između različitih oblika materijalnih i nematerijalnih nagrada. Zanimanje prodavača jedno je od najizazovnijih zanimanja, no prodavači vrlo često nisu dovoljno ni pravilno motivirani za obavljanje svojih radnih zadataka.
Na temelju obrade podataka iz sekundarnih izvora i primarnih podataka dobivenih anketnim istraživanjem, autor je dokazao važnost nagrađivanja za motiviranost zaposlenika u odabranom trgovinskom poduzeću. Ispitanici plaću smatraju najvažnijim materijalnim motivatorom, a pokazali su da su im važan nematerijalni motivator međuljudski odnosi i odnosi s nadređenima. Dijelu ispitanika problem je što često izostaje pohvala zaposlenika, stoga bi poslovođe i nadređeni trebali osmisliti način provođenja ovog oblika nematerijalne motivacije. Također, ispitanici preferiraju sustav nagrađivanja koji prepoznaje individualan trud, a ne trud cijelog kolektiva. Istraživanje je pokazalo da se adekvatnim nagrađivanjem zaposlenika može smanjiti postotak ispitanika koji žele promijeniti radno mjesto.
Sažetak (engleski) Nowadays human potential is considered to be the basic resource of every company, although in the past it did not get the attention or the value it deserved. Modern business is marked with constant changes, and only highly motivated individuals can adequately deal with the changes. The question of motivating, and consequently rewarding employees, materialistically as well as non-materialistically, is considered one of the most important questions that the human resource departments deal with in companies nowadays.
Many psychologists and experts from other fields have dealt before, and still do, with the problem of motivation. Individual's motivation can emerge from their internal self; for example from their attitudes, wishes and emotions, and it is then referred to as intrinsic motivation. When an individual is motivated by the factors from their surrounding, we refer to the outer or extrinsic motivation. Rewarding counts as an extrinsic motivation of employees, and companies can choose between different types of materialistic and non-materialistic rewards. Salespersons are employees who deal with one of the most challenging professions, but they are often not motivated enough or motivated properly for completing their work tasks.
Based on the data collected from secondary sources and primary data received from the conducted survey, the author proved the importance of rewarding in order to motivate employees in commercial companies. The examinees consider the salary to be the most important materialistic motivator, and they displayed that human relations and relations with their superiors are important nonmaterialistic motivators. A part of the examinees consider the absence of the employer's approval to be a problem, and that is why managers should think of a way to implement this form of nonmaterialistic motivation. Also, the examinees prefer the system of rewarding that recognizes individual effort, and not collective effort. Research has shown that with adequate rewards you can reduce the percentage of examinees that wish to change their workplace.
Ključne riječi
nagrađivanje
motivacija
Robin d.o.o.
zadovoljstvo zaposlenika
Ključne riječi (engleski)
rewarding
motivation
Robin Ltd.
contentment of employ
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:261081
Studijski program Naziv: Poduzetnički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica poduzetničkog menadžmenta (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-04-06 14:35:03