Naslov Analiza i mogućnosti unapređenja turističke promocije kvarnerskih otoka
Naslov (engleski) Analysis and possibilities of improving the tourism promotion of the Kvarner islands
Autor Sara Nikolić
Mentor Snježana Boranić Živoder (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Promocija u turizmu jedna je od najvažnijih marketinških aktivnosti čija je zadaća, s
obzirom na specifičnosti i neopipljivost turističkog proizvoda, približiti destinaciju ili
turistički proizvod potencijalnom gostu. Ponuda turističke destinacije ili proizvoda koja
je prilagođena interesima, potrebama, motivaciji i ponašanju turista treba postati
dostupna i zamijećena na sve zahtjevnijem i konkurentnijem tržištu. Turističke
destinacije kao što su otoci Krk, Rab, Cres i Lošinj svoje promotivne aktivnosti provode
samostalno putem sustava lokalnih turističkih zajednica te se predstavljaju na tržištu
kao samostalne turističke destinacije, a također čine i dio turističke ponude regije
Kvarner. Ono što predstavlja izazov svakoj turističkoj destinaciji je prepoznati svoj
potencijal i na pravi način plasirati svoj turistički proizvod na tržište i stvoriti
prepoznatljivi brend turističke destinacije. Među odabranom skupinom otoka može se
zamijetiti da svoju ponudu grade uglavnom na prirodnim bogatstvima, kulturnoj i
povijesnoj baštini, atrakcijama, ali i na tradiciji, što je u slučaju otoka Lošinja i Raba,
koji su davno prepoznati i proglašeni lječilištima i kupalištima i nastavili razvoj i
promociju u tom smjeru, rezultiralo stvaranjem brenda. Želja za diversifikacijom i
stvaranjem jedinstvenog turističkog proizvoda uz porast kvalitete ukupne turističke
ponude koju prate inovacije i digitalizacija, polako mijenja smjer razvoja turizma koji
teži stvaranju održivih turističkih regija. S obzirom na zahtjevnost turističkog tržišta,
fokus svake turističke destinacije, kao i navedenih otoka, trebao bi biti na provođenju
kvalitetnih marketinških aktivnosti s jasnim ciljem isticanja i pozicioniranja turističke
destinacije, s obzirom da su upravo te aktivnosti okosnica razvoja turističke potražnje.
Sažetak (engleski) Tourism promotion is one of the most important marketing activities whose task, given
the specifics and intangibility of a tourist product, is to bring the destination or the
product itself closer to the potential guest. The offer of a tourist destination or product
that is adapted to the interests, needs, motivation and behaviour of tourists should
become available and noticed in an increasingly demanding and competitive market.
Tourist destinations such as the islands of Krk, Rab, Cres and Lošinj carry out their
promotional activities through deferent channels: independently through the system of
local tourist boards, as independent tourist destinations and as a part of the Kvarner
Region tourist offer. One of the challenges for every tourist destination is to recognize
its potential, to place its tourist product on the market in the right way and to create a
recognizable brand of a tourist destination. Among the selected group of islands, it can
be noticed that their offer is mainly based on natural resources, cultural and historical
heritage, attractions and tradition. In the case of the islands of Lošinj and Rab, which
have long been recognized and declared health resorts and baths and continued to
develop and promote in this direction resulted in the creation of a brand. Given the
complexity of the tourist market, the focus of each tourist destination as well as these
islands, should be on conducting quality-marketing activities with a clear goal to
highlight and position the tourist destination, given that these activities are the
backbone of tourism demand.
Ključne riječi
promocija u turizmu
turistička destinacija
turistički proizvod
promotivne aktivnosti
održivi razvoj
Ključne riječi (engleski)
tourism promotion
tourist destination
tourist product
promotional activities
sustainable development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:444523
Studijski program Naziv: Turizam; smjerovi: Turistički menadžment, Hotelski menadžment Smjer: Turistički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-01 13:40:37