Naslov Poslovni model turističke agencije specijalizirane za fotografska putovanja
Naslov (engleski) Business model of a travel agency specialized in photographic travel
Autor Filip Baotić
Mentor Željko Trezner (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Foto turizam niša je kulturnog turizma. U svijetu se počeo razvijati u osamdesetim godinama prošlog stoljeća. Najveći broj specijaliziranih turističkih agencija za foto turizam posluje u SAD-u, a njihovo osnivanje pokrenuli su profesionalni fotografi koji su na invoativan način kreirali novi turistički proizvod u kojem su povezali turistička putovanja i stjecanje osnovnih ili naprednih fotografskih vještina. U Europi se foto turizam počeo razvijati prije dvadeset godina, a ponude foto radionica i foto tura uglavnom su osmišljene na način da prezentiraju turistima prirodne i kulturne posebnosti zemlje na jedinstven način. Za razvoj foto turizma najvaţniji resurs je ljudsko znanje i kreativnost da se bogata prirodna i kulturana baština, te postojeća turistička ponuda poveţe na novi način i stvori novi turističkih proizvod. Svaki poduzetnički pothvat počinje idejom, a ideja je uočena prilika na trţištu za plasiranje nekog novog proizvoda ili usluge. Da bi se iz ideje razvio uspješan poduzetnički pothvat poduzetnik je treba testirati. Postoje brojne metode za testiranje ideja, a jedna od njih je Canvas metoda analize. Canvas metoda pomoću testnog alata pod nazivom platno poslovnog modela omogućuje vizualiziranje svih elemenata poslovnog pothvata: kupaca proizvoda, stvaranja vrijednosti, izvora prihoda, kanala distribucije, odnosa s kupcima, ključnih resursa i partnerstva, te strukture troškova. Pokretanjem specijalizirane agencije za foto turizam u Hrvatskoj obogatila bi se turistička ponuda zemlje, otvorila nova radna mjesta, produţila turistička sezona i povećao prihod od turizma.
Sažetak (engleski) Photo tourism is a niche of cultural tourism. It began developing in the eighteen hundreds of the last century. The largest number of specialized travel agencies for photo tourism operates in the United States, and their establishment was initiated by professional photographers who had, in an innovative way, created a new tourist product in which they connected tourist travel and the acquisition of basic or advanced photographic skills. In Europe, photo tourism began to develop twenty years ago, and the offers of photo workshops and photo tours are mainly designed to present tourists the natural and cultural features of the country in a unique way. At the round table of photo tourism in 2014, Croatia tried to start it’s development of photo tourism, but the development has not happened to date. The most important resource for the development of photo tourism is human knowledge and creativity to connect the rich natural and cultural heritage with the existing tourist offer to make way for a new tourist product. Every entrepreneurial venture starts with an idea, and an idea is a perceived opportunity in the market to place a new product or service. In order to develop a successful entrepreneurial venture from an idea, an entrepreneur needs to test it. There are numerous methods for testing ideas, and one of them is the Canvas method of analysis. The Canvas method uses a test tool called the Canvas Business Model to visualize all elements of a business venture: customer products, value creation, revenue sources, distribution channels, customer relationships, key resources and partnerships, and cost structures. The launch of a specialized agency for photo tourism in Croatia would enrich the country's tourist offer, create new jobs, extend the tourist season and increase income from tourism.
Ključne riječi
foto turizam
fotografska putovanja
platno poslovnog modela i turistička agencija
Ključne riječi (engleski)
photo tourism
photographic travel
business model canvas and tourist agency
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:160368
Studijski program Naziv: Turizam; smjerovi: Turistički menadžment, Hotelski menadžment Smjer: Turistički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-04 15:46:40