Naslov Kulturna baština u funkciji razvoja turističke ponude Šibensko-kninske županije
Naslov (engleski) Cultural heritage in function of developing the tourism supply of Šibenik-Knin County
Autor Marta Miš
Mentor Snježana Boranić Živoder (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Rad obuhvaća teorijsku razradu pojmova turistički proizvod, kulturni turizam, kulturni turist i kulturna baština kako bi se mogao bolje razumjeti istraživački dio rada u kojem je analizirano trenutno stanje kulturno-turističke ponude, kao i potencijali za daljnji razvoj kulturnog turizma u Šibensko-kninskoj županiji. Kulturni turizam identificiran je kao jedan od glavnih turističkih proizvoda u suvremenom turizmu, a s obzirom na suvremene trendove u turizmu predviđa se njegov daljnji rast. Suvremena turistička potražnja zahtijeva aktivno uključivanje u kreativne i jedinstvene aktivnosti u destinaciji, stoga razvoj kreativnih aktivnosti i interpretacija kulturne baštine postaju ključni faktori podizanja kvalitete zadovoljstva posjetitelja i kulturne ponude. Kulturna baština najvažniji je resurs razvoja kulturnog turizma u destinaciji, a u županiji bogatog kulturno-povijesnog nasljeđa, ona je potencijal za unaprjeđenje imidža, obogaćivanje turističke ponude, produljenje turističke sezone te očuvanje kulturnog identiteta. Unazad nekoliko godina na razvoju kulturnog turizma i očuvanju kulturne baštine sustavno se krenulo raditi na području grada Šibenika kao razvojnim prioritetom samog grada. Grad Šibenik, koji sadrži dva lokaliteta pod zaštitom UNESCO-a, danas je središte kulturno-turističke ponude u županiji čije se provedene aktivnosti trebaju uzeti kao polazište za turistički razvoj ostalih destinacija u regiji. U Šibensko-kninskoj županiji potrebno je provesti daljnje aktivnosti očuvanja i turističke valorizacije kulturne baštine, a posebice nematerijalne kulturne baštine kao i sakralnih objekata, arheoloških nalazišta i fortifikacijskih objekata, izuzev tvrđava u Šibeniku.
Sažetak (engleski) This paper provides a theoretical elaboration of the term tourism product, cultural tourism, cultural tourist and cultural heritage in order to analyse both the present state, as well as possible future developments of cultural tourism in the Šibenik-Knin County. Cultural tourism has been identified as one of the key tourism products in contemporary tourism and current trends suggest that it will only continue to prosper. Active participation in creative and unique activities in destinations is demanded by contemporary tourist demand so developing creative activities and reinterpreting cultural heritage become crucial factors in raising the quality standard of visitor satisfaction and cultural supply. Cultural heritage figures as the most important resource when it comes to cultural tourism, especially in a destination that is rich with cultural heritage, and so it can potentially improve destination’s image, enrich the tourism supply, extend the tourist season and preserve cultural identity. Over the last few years, the systemic development of cultural tourism, along with the preservation of cultural heritage, has been made a priority in the city of Šibenik. As the home of two UNESCO world heritage sites, Šibenik acts as the centre of cultural tourism in a county that has recently undertaken measures which ought to serve as the blueprint for the future development of tourism at other destinations in the region. It is necessary to continue the work of preservation and valorization of Šibenik-Knin County’s cultural heritage, particularly of its intangible cultural heritage, as well as its sacral buildings, archeological sites and fortification facilities, excluding the fortresses in Šibenik.
Ključne riječi
turizam
kulturni turizam
kulturna baština
Šibensko-kninska županija
Ključne riječi (engleski)
tourism
cultural tourism
cultural heritage
Šibenik-Knin County
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:868580
Studijski program Naziv: Turizam; smjerovi: Turistički menadžment, Hotelski menadžment Smjer: Turistički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-04 14:27:52