Sažetak | Ovim će se radom predstaviti poduzeće Auto pleter d.o.o. i pružiti odgovore na tri temeljna pitanja strateškog razmišljanja: Gdje smo sada? Kamo želimo stići? Kako ćemo do tamo doći? Odgovorom na pitanja strateškog razmišljanja pružit će se rješenje problema istraživanja i nepostojanja razrađenog strateškog plana, plana upravljanja promjenama i rizicima te kako promijeniti zastarjeli, tradicionalan način menadžmenta i upravljanja poslovnim procesima unutar poduzeća.
Metodološki, teorijski okvir rada izgrađen je pomoću literature u kojoj su opisani pojmovi strateškog menadžmenta, strateškog upravljanja i konkurentnosti u novoj ekonomiji te upravljanju promjenama u digitalno doba. Empirijski dio zasniva se na primjerima dobre prakse i informacijama prikupljenima putem intervjuiranja interesno-utjecajnih skupina.
Definiranjem trenutne situacije poduzeća vidljivo je da su poslovni procesi unutar poduzeća neoptimizirani, zastarjeli i vremenski neučinkoviti, tržišna pozicija je neutemeljena i nestabilna, kvaliteta usluge zaostaje za konkurentima. U nastavku rada, kao odgovor na poslovni okvir poduzeća predstavljaju se strategije kojima se navedeni nedostaci saniraju. Korporacijskom strategijom kontinuiteta provode se manje evolucijske promjene u poslovanju u svrhu poboljšanja poslovanja i uklanjanja slabosti te strategijom internog rasta na temelju koje se proširuju postojeći proizvodi i usluge povećanjem njihove dodatne vrijednosti. Uz navedeno se predlaže strategija horizontalne integracije zasnovana na postojećim djelatnostima i asortimanu kao što je uvođenje leasinga u poslovanje poduzeća.
Radom se na temelju teoretskog okvira, primjera dobre prakse i financijskim projekcijama zaključuje isplativost ulaganja u predložene strategije u svrhu jačanja tržišnog položaja i konkurentnosti, kvalitete usluge i proizvoda i povećanja financijskih rezultata. |
Sažetak (engleski) | This paper will introduce Auto Pleter d.o.o. family business and provide answers to three basic strategic thinking questions: Where are we now? Where would we like to get to? How did we get there? Answering these strategic questions will result in provided solutions for research problems stated in the paper, that is, the absence of an elaborated strategic plan, a change and risk management plan, and how to overcame an outdated, traditional way of management and operations processes within the enterprise.
Methodologically, the theoretical framework of the paper was built on literature that describes the process of strategic management, strategic management and competitiveness in the new economy and change management in the digital age. The empirical part is based on good practice examples and information gathered through interviewing interest groups and major competitors in the industry.
By defining the company's current state, shows that business processes within the company are not well optimized, are outdated and time inefficient, market position is unfounded and unstable, quality of service is lagging behind competitors, etc. In its continuation, in response to the business framework of the company, this paper presents strategies that improve on its deficiencies. Through the corporate strategy of continuity, implementation of minor evolutionary changes in business operations, tends to improve then and eliminate its weaknesses, and through the internal growth strategy, it gravitates toward expanding existing products and services to increase their added value for customers. In addition, a horizontal integration strategy is introduced to the companies buisness enterprise, based on existing activities and products such as leasing
Based on the theoretical framework, good practical examples and financial projections, the paper concludes that it is worthwhile to invest in proposed strategies to strengthen market position and competitiveness, quality services and products and increase financial results. |