Abstract | U ovom diplomskom stručnom radu istraživala se komunikacija društvenih mreža nacionalnih turističkih organizacija Hrvatske i Italije. Analizirani su profili Croatia Full of life i Italiait na tri društvene mreže: Twitter, Facebook i Instagram. Zbog geografske blizine, različite ponude, ali različitih načina komuniciranja i uspješnosti komunikacije odabrane su ove dvije zemlje. Komparativna analiza i uvid u sličnosti i razlike poslužili su kao podloga za izgradnju prijedloga mjera za poboljšanje komunikacije Hrvatske turističke zajednice na društvenim mrežama.
Istraživanje teorije komunikacije putem Interneta dijela pokazalo je kako se oko pojedinih stvari teoretičari digitalne komunikacije ne mogu usuglasiti oko mnogih aspekata ove komunikacije. Međutim, autori se slažu kako značaj komunikacije na Internetu raste te organizacije ne trebaju biti pasivne, već se baviti njime, upoznati ga i ispravno koristiti za svoje svrhe. Također, nemoguće je spriječiti njegov utjecaj ili pokušati svoje poslovanje poboljšati bez uključenja društvenih mreža. Internet je nemoguće ignorirati, ali on vrlo lako može ignorirati organizaciju koja ga ne koristi jer ukoliko organizacija ne postoji na Internetu, kao da uopće ni ne postoji.
Nakon provedenog istraživanja utvrđeno je sljedeće: Nacionalna turistička organizacija Italije na Facebooku i Instagramu ima puno manje korisnika nego Hrvatska turistička zajednica, dok je broj pratitelja na Twitteru Italia brojniji nego na Croatia Full of Life. Međutim, utvrđeno je da su korisnici profila Italiait, na Facebooku i Twitteru puno aktivniji, nego korisnici profila Croatia Full of life. Ipak, kod Instagrama je situacija drugačija, tu su korisnici Croatia Full of life puno aktivniji. Kad je riječ o sinergiji, ona je na društvenim mrežama i web stranici Hrvatske turističke zajednice postignuta, što nije slučaj s Nacionalnom turističkom organizacijom Italije. Ipak, obje nacionalne turističke organizacije imaju prostora za napredak.
Hrvatska se trudi prirodnim ljepotama nadomjestiti nedostatak strategije te računa na dobit zahvaljujući istim, dok se Italija trudi tehnološkim mogućnostima koje pružaju društvene mreže zamijeniti manjak ponude na određenim lokacijama i u određenim vremenskim terminima. |
Abstract (english) | The main focus of this master thesis is comparative analysis of communication of Croatian and Italian National tourist boards on social media. The accounts of each tourist board on three social media platforms: Twitter, Facebook, and Instagram have been analyzed. The two countries were researched due to their geographical proximity, different offer, as well as different ways of communication. Results of this comparative analysis provided a great base for building the list of suggestions for the improvement of communication of the Croatian tourist board on social media.
Desk research of the theory regarding communication on social media showed many disagreements among different theorists. However, they all agree that importance of the communication via Internet is increasing, and that organisations shouldn’t be passive, but active and use it for its goals. As it has become impossible to run a business without a social media, organisations should take time to get to know the basics of running promotional material online and make sure they are using it to its full potential. It is truly impossible to ignore the Internet, but Internet can ignore organisation and its business can make irrelevant, what is not recognized online, is not acknowledged in real life.
The following are results of the research: Italian national tourist board has significantly lower number of followers than the Croatian national tourist board. However, it is important to point out that the user response on the Italiait accounts on Facebook and Twitter generate a lot more interaction than the users of Croatia Full of Life. On Instagram is opposite. Synergy has been achieved on digital platforms of the Croatian tourist board, which is not the case with the Italiait. However, there are many opportunities for improvement of digital communication of Croatian and Italian national tourist boards.
In order to compensate for the lack of strategy, Croatia is counting on the success and attractiveness of its natural beauty, while Italy is trying to replace the lack of offer in certain locations and time periods with technological features on Social Media. |