Abstract | Dobra komunikacija je ključni element uspješnog poslovanja određene organizacije.
Interna komunikacija igra važnu ulogu u postizanju ciljeva bilo unutar organizacije ili
izvan nje. Da bi stvorile konkurentsku prednost, organizacije trebaju znati kvalitetno
upravljati internom komunikacijom jer je ona preduvjet dobre eksterne komunikacije.
Organizacija može uspješno komunicirati s okruženjem jedino ako postoji dobra
komunikacija i koordinacija unutar organizacije (Lozić, 2020). Upravo su zaposlenici
najvažnija javnost za organizaciju. Interna komunikacija podrazumijeva dvosmjernu
razmjenu informacija među svim zaposlenicima organizacije s ciljem postizanja
određenih ciljeva. Interna komunikacija uključuje sve hijerarhijske razine, ima utjecaj na
zadovoljstvo, motiviranost i efikasnost , a time i na povećanje konkurentske prednosti
organizacije. Važnost interne komunikacije je u tome da se izbjegne nesigurnost,
manjak motivacije i govorkanja među zaposlenicima. Dobra interna komunikacija daje
zaposlenicima osjećaj pripadnosti organizaciji, koji je važan jer smanjuje broj odlazaka
radnika iz organizacije. Neki od oblika interne komunikacije su izravna komunikacija,
sastanci, elektronička pošta, intranet, oglasne ploče, glasine, a u današnje vrijeme i
različiti oblici digitalne komunikacije. U ovom radu autorica je provela istraživanje
zadovoljstva internom komunikacijom djelatnika stanica za tehnički pregled. Istraživanje
se provodilo anketno u srpnju 2023. godine, na uzorku od 116 ispitanika. Rezultati
istraživanja pokazali su kako su djelatnici stanica za tehnički pregled zadovoljni
internom komunikacijom, kao i s medijima komunikacije. Uz to potvrdili su i tezu da
komunikacija utječe na njihovu motiviranost za rad. |
Abstract (english) | An organization's success depends on good communication. Internal
communication plays a crucial role in achieving goals both within and outside the
organization. For companies to achieve a competitive advantage, they must manage
internal communication effectively, since it is a prerequisite for good external
communication. An organization can successfully communicate with the environment
only if there is good communication and coordination within the organization (Lozić,
2020). The most important public for an organization is its employees. The concept of
internal communication means a two-way exchange of information between all
employees of an organization with the aim of achieving certain goals. An organization's
internal communication affects satisfaction, efficiency and motivation at all levels, and
thus, its competitive advantage. The importance of internal communication is to avoid
insecurity, lack of motivation and rumors among employees. An organization's internal
communication is important to give its employees a sense of belonging, which reduces
employee departures. There are many forms of internal communication, including direct
communication, meetings, e-mail, intranet, bulletin boards, rumours, and nowadays
various forms of digital communication. In this study, the author conducted a survey of
satisfaction with the internal communication of employees of technical inspection
stations. The survey was carried out in July 2023, on a sample of 116 respondents. The
results of the research showed that employees of technical inspection stations are
satisfied with internal communication, as well as with the media of communication. In
addition, they confirmed the thesis that communication affects their motivation to work. |