Abstract | U ovom završnom radu provedeno je istraživanje tržišta ručnih satova na području Republike Hrvatske te je iznesena ideja novog projekta u istraživanom području. Za istraživanje tržišta promatrane su najveće tvrtke na ovom području, njihovi poslovni rezultati i ukupna prodaja koju ostvaruju, kao i prihod ostvaren tijekom 2016. godine. Iz rezultata je vidljivo da u industriji ima prostora za razvoj i potencijalno ostvarivanje
profita plasiranjem novoga branda na tržište, koji bi povećanom kvalitetom proizvoda definirao svoj status i mjesto na tržištu. Provedena je analiza proizvoda te su opisane tehničke karakteristike proizvoda koje moraju biti ispunjene, kako bi proizvod bio konkurentan na tržištu i prepoznatljiv među konkurencijom. Pokazuje se što je potrebno u procesima proizvodnje, prodaje i distribucije ručnih satova, koliki su troškovi proizvodnje i koji popratni troškovi prate taj projekt. Istražene su cijene proizvodnje, cijene marketinga i ostalih troškova pomoću različitih ponuda proizvođača i tvrtki u djelatnostima potrebnima za izvođenje ovakvog pothvata. Nakon obavljene analize tržišta i konkurencije, izrađen je financijski plan s pokazateljima povrata i rentabilnosti pothvata, planom financiranja i svim ostalim izračunima te se može zaključiti da je projekt isplativ. Prema rezultatima istraživanja tržišta, procijenjeno je kako bi novi projekt mogao ostvarivati prihod od 4.000.000,00 kn u prvoj godini, što bi rezultiralo povratom ulaganja krajem druge godine ili u 712 dana. Očekuje se porast prodaje u idućim razdobljima projekta od 2%. Izračunata interna stopa povrata iznosi 48,95%, a neto marža profita 18,30%. |
Abstract (english) | In this thesis, a market research on hand watches on the territory of the Republic of
Croatia was carried out, and the idea of a new project in this field of research was
presented. The largest companies in this area and their performance, total sales and
the revenue for the year 2016 were observed for the market research. When
observing the results, it is evident that there is room for development in the industry.
There is also potential profitability by placing a new brand on the market which
would, by its high quality, find its place in the market. A product analysis was carried
out, as well as technical characteristics of the product that need to be met in order
for the product to be competitive and well recognized among competitors. In this
thesis, what is required to manufacture, sell and distribute hand watches, the costs
of production, and all additional costs are presented. The prices of production,
marketing and other costs are explored through various offers of manufacturers and
companies in this field. Following the market and competition analysis, a financial
plan is made, including return and profitability indicators, financial plan and all other
calculations. It is concluded that the project is profitable. According to market
research results, it was estimated that the new project could generate the revenue of
4,000,000.00 kn in the first year, which would result in return on investment at the
end of the second year, or in 712 days. Sales growth of 2% is expected in the future.
The calculated internal rate of return is 48.95% and the net profit margin is 18.30% |