Abstract | Kako bi se trendovi mogli neprestano analizirati i pratiti, veliku ulogu igraju odnosi s javnošću
koji nastoje predvidjeti posljedice trendova pa prema tome iznose i akcije koje se pomno
planiraju kako bi služile javnom interesu. Odnosi s javnošću su društvena znanost koja nastoji
poboljšati cijelu sliku neke organizacije, neovisno o tome je li riječ o tvrtki ili instituciji u
javnosti, radi profitabilnosti poslovanja. Ključna je uloga odnosa s javnošću što kvalitetnije
prikazati stavove određenih pojedinaca ili cijelih skupina kako bi se stvorilo povoljno mišljenje
u javnosti o nekom pojedincu ili instituciji. Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ)
dodjeljuje godišnju nagradu Grand PRix u sklopu koje, među ostalim, dodjeljuje i tri posebne
nagrade, a to su Grand PRix za razvoj struke, „Komunikator godine“ i „Šipak godine“, odnosno
„Antikomunikator godine“, što je i tema ovoga završnog rada. U radu je analizirana posebna
nagrada „Šipak godine“, koja se dodjeljuje osobama iz javnog života koje su se u prethodnoj
godini istaknule po iznimno lošem načinu komuniciranja s javnošću. Naime, nagrada „Šipak
godine“ ili „Antikomunikator godine“ dodjeljuje se osobama koje su se svojim javnim
djelovanjem posebno istaknule u neprimjerenoj ili neprofesionalnoj komunikaciji koja šteti
kvaliteti javnog dijaloga. |
Abstract (english) | The field of public relations has the task of analysing trends, further predicting their
consequences and accordingly implementing planned actions with the purpose of serving the
public interest. As such, it is a social science that improves the overall public image of an
organisation, be it an institution or a company, and thereby contributes to the profitability of its
business. The basic role of public relations is to present the views of an individual or group in
the best possible light and to create a favourable public opinion of an institution or an
individual.The Croatian Public Relations Association awards the annual Grand PRix award,
and as part of this award, it also awards three special awards, namely the Grand PRix for
Professional Development, Communicator of the Year and the so-called ‘Šipak Godine’ (Zilch
of the Year), i.e. Anti-communicator of the Year. This paper will analyse the special ‘Šipak
Godine’ award, which is awarded to persons from public life who, during the previous year,
stood out for their extremely poor way of communicating with the public. More specifically,
this award is awarded to persons who, through their public activities, have particularly
distinguished themselves by inappropriate or unprofessional communication that harms the
quality of public dialogue. At its 33rd session, held on November 21, 2013, the Board of
Directors of the Croatian Public Relations Association made a decision on the adoption of the
updated Regulations on the Awarding of the Annual Awards of the Croatian Public Relations
Association — the Grand PRix of the Croatian Public Relations Association, which is still valid
today. |