Abstract | Sposobnost učinkovite komunikacije jedna je od najvažnijih životnih vještina.
Komunikacija se definira kao prijenos informacija radi boljeg razumijevanja. Postoje
četiri osnovna stila komuniciranja – pasivni, agresivni, pasivno-agresivni i asertivni.
Agresivna je komunikacija način komuniciranja u kojem pojedinci izražavaju svoje
osjećaje i mišljenja te zagovaraju vlastite potrebe i stavove tako što potencijalno
ugrožavaju prava drugih. Agresivni će komunikatori često pokušati dominirati nad
drugim osobama, koristiti poniženje kako bi kontrolirali druge, kritizirali ih, okrivljavali ili
napadali, bit će vrlo impulzivni, imati nisku toleranciju na ono što ih može iritirati,
frustrirati, govorit će glasno, zahtijevati, pokazivati nadmoć, djelovati prijeteći i grubo,
neće na pravi način slušati sugovornika, često prekidati itd. Agresivno komuniciranje
na radnom mjesto obilježeno je različitim postupcima, kao što su nastojanja osoba da
drugima izravno prouzrokuju štetu, a može doći i do nasilnog verbalnog ophođenja
jedne ili više osoba koje je usmjereno na pojedinca. Pojedinci se u tom slučaju mogu
osjećati nepoželjno, povrijeđeno i nemotivirano. Sve to rezultira fizičkom, društvenom
i ekonomskom štetom za svako poduzeće u kojem je dominantna agresivna
komunikacija. U ovom je istraživanju provedena teorijska razrada teme te je obavljen
intervju s osobom zaposlenom u prehrambenoj industriji na poziciji pomoćnih poslova,
kako bi se na temelju pojedinačnog slučaja istražili modeli i učinak agresivne
komunikacije. Intervjuirana je soba iskusila različite oblike agresivne komunikacije,
koje su na nju ostavile značajne posljedice. Osoba je doživjela agresivnu komunikaciju
kojom je ponižavana, vrijeđana, bila je izložena različitim oblicima neprimjerenog
komuniciranja i od nadređenih i od kolega. Sve je to rezultiralo smanjenom motivacijom
za odlazak na radno mjesto i niskom razinom zadovoljstva poslom i poslovnom
atmosferom i smanjenom učinkovitošću. |
Abstract (english) | The ability to communicate effectively is one of life’s most important skills.
Communication is defined as the transmission of information for a better
understanding. There are four basic styles of communication - passive, aggressive,
passive-aggressive and assertive. Aggressive communication is a style of
communication in which individuals express their feelings and opinions and advocate
for their needs in a way that violates the rights of others. Therefore, aggressive
communicators are verbally and / or physically abusive. Aggressive communicators
often try to dominate other people, they humiliate others in order to control them, they
criticize, blame or attack others, they often can be very impulsive, have low tolerance
of frustration, speak loudly, have demanding and overbearing voice, act threatening
and rude, are not good listeners, they interrupt others frequently, etc. Aggressive
communication in the workplace is marked by several different items, such as people’s
efforts to directly cause harm to others. Also, violent verbal behavior of one or more
individuals directed at an individual may occur. All of this results in physical, social, and
economic damage to any enterprise in which aggressive communication is dominant.
In this research, an interview was conducted with an individual employed in the food
industry, holding an ancillary position. That individual had experienced various forms
of aggressive communication, which had left her with significant consequences. The
individual had experienced aggressive communication by which she has been
humiliated, insulted, shouted at and yelled at, and she had experienced the same from
both her superiors and colleagues. All of this resulted in a reduced motivation to go to
work and a low level of job satisfaction and business atmosphere. |