Abstract | Ovim završnim radom analiziran je rast i razvoj malog obiteljskog hotela na poluotoku Pelješcu u mjestu Orebić. Analizom prikupljenih i procesiranih informacija o poslovanju hotela, te prilika i neprilika na tržištu koje su se pojavljivale u različitim vremenskim periodima poslovanja i njihovog utjecaja na poslovanje, prikazani su ključni čimbenici koji utječu na rast i razvoj malog poduzeća.
Poduzeće je započelo s radom 1983. godine, te su, kroz godine kako je rastao interes gostiju, vlasnici proširivali ponudu, dodatno je dotjerivali i usklađivali sa željama svojih gostiju. Potražnja je rasla, a s njom i poduzetnički duh vlasnika. Obiteljsko poslovanje je raslo i razvijalo se. Tako je došlo i do današnjeg stanja gdje je postao hotel s desetak komforno uređenih soba za noćenje, sagrađena je i dvorana za posebne prigode, a sve je uređeno u modernom stilu za zahtijevniju klijentelu. Hotel se orijentirao na klijente više platežne moći. Takvo se poslovanje zasada pokazalo pravim odabirom. Kako se tržište stalno mijenja, obitelj je odlučila uložiti u daljnji razvoj poduzeća, prilagođavajući hotel ne samo pojedincima koji su tražili mjesto za odmor, već široj grupi potrošača unutar koje se nalaze i razna poduzeća. Proširenjem hotela omogućili su uvođenje nove ponude organizacije obiteljskih slavlja, privatnih zabava ili poslovnih domjenaka. Izgradnjom seminarske dvorane privukli su veću klijentelu renomiranih poduzeća koja su željela unaprijediti svoje poslovanje organizirajući seminare, predavanja ili radionice.
Kao jednu od bitnih stavki održivog rasta i razvoja malog poduzeća, osim dobre upravljačke strukture, treba navesti i zadovoljne zaposlenike. Prvi je dojam jako bitan za klijenta. Ideja da hotel bude klijentu „dom izvan doma“' održiva je isključivo uz uslužno i ljubazno osoblje koje je u svakom trenutku spremno pomoći klijentu. U malom obiteljskom poduzeću komunikacija sa zaposlenicima je prijateljski orijentirana, tako da se i zaposlenici osjećaju kao članovi obitelji koji svakim svojim dijelom utječu na rast i razvoj kako poduzeća, tako i sebe samih. Također, jedna od ključnih uloga u rastu i razvoju, ona je vodstva poduzeća od kojeg i polazi čitava inicijativa. |
Abstract (english) | With this final paper, the author wanted to analyze the growth and development of a small family hotel owned by his family on the Pelješac peninsula in Orebić. By analyzing the collected and processed information about the hotel business, and market opportunities and troubles that occurred in different periods of business and the impacts they had on the business. The author aims to show the key factors influencing the growth and development of a small business.
The company started its operation in 1983, and over the years as the interest of guests grew, the owners expanded the offer and furthermore refined it to adjust it to the wishes of their guests. The demand grew and with it the entrepreneurial spirit of the owners. The family business grew and developed, where it became a hotel with a dozen of comfortably furnished rooms for overnight stays and a hall for special occasions was built.The hotel oriented it self towards customers of a higher purchasing power which proved to be the right choice. As the market is constantly changing, the family decided to invest in the further development of the company, adapting the hotel not only to individuals looking for a place to rest, but also to a wider group of consumers, which includes various companies. With the expansion of the hotel, they were enabled to introduce new offers such as family celebrations, private parties or business receptions. By building a seminar hall, they attracted a larger clientele of renowned companies that wanted to improve their business by organizing seminars, lectures or workshops.
As one of the important keypoint of sustainable growth and development of a small business,in addition to a good management structure is the satisfication of employees. First impression are very important for the clients. The idea of the hotel being a "home away from home" for the client is only possible with friendly staff members who are ready to help the client at any time. In a small family business, communication with employees is important, so that employees feel like they are a part of the growth of the company and themselves. Also, one of the key roles in growth and development is the leadership of the company from which the whole initiative starts. |