Abstract | Održiva moda je sve češća tema koja privlači pozornost šire javnosti i masovnih medija, posebice nakon niza nesreća u tekstilnim tvornicama u zemljama u razvoju koje su svjetskoj javnosti otkrile kako su radnici u tekstilnoj industriji primorani raditi u nehumanim uvjetima, često kao žrtve fizičkog i psihičkog nasilja, a za svoj prekovremeni rad nisu adekvatno plaćeni. Poznate modne kuće i brendovi brze mode su klijenti takvih industrija, u literaturi poznatijih pod nazivom sweatshops (True Cost, 2015.). Kao alternativa takvom neodrživom poslovnom i potrošačkom trendu, poznatijem pod nazivom brza ili jeftina moda, sve se češće spominje upravo održiva moda. Tema ovog diplomskog rada je izrada komunikacijskog plana prvog festivala održive mode u Zagrebu. Na festivalu bi sudjelovali različiti modni dizajneri koji razmišljaju o održivom dizajnu odjeće i njegovu utjecaju na okoliš. Festival bi se održao 21. ožujka, na prvi dan proljeća, u Bakačevom prolazu. Simbol festivala bila bi vještica, koji bi se koristio u vizualnoj komunikaciji, ali i u komunikaciji na društvenim mrežama. Simbol je kroz povijest imao različita tumačenja, najčešće negativna. U sklopu komunikacijskog plana za festival „Zeleno je novo crno“, vještica kao simbol je personifikacija prirode koja skreće pozornost na važnost održive mode za okoliš i ljude.Nadalje, kroz društvene mreže, specijalizirane i masovne medije, predviđeno je komuniciranje glavne poruke festivala, a to je promišljanje odnosa prema modi općenito. Za potrebe istraživačkog dijela diplomskog rada, napravljen je dubinski intervju sa sedam ispitanika. Svi oni su vezani uz modnu industriju, bilo kao stručnjaci odnosa s javnošću, bilo kao modni dizajneri. Napravljen je komunikacijski plan sa objavama za društvene mreže, kao i plan objavljivanja članaka vezanih uz održivu modu i festival „Zeleno je novo crno“ na partnerskim portalima događaja. Nadalje, napravljena je tablica troškova festivala, a spomenuti su i potencijalni sponzori. |
Abstract (english) | Sustainable fashion has recently become a topic of great interest for the public and mass media, especially after numerous accidents in the textile industries in developing countries that revealed inhumane working conditions, physical and psychological harassments over textile workers as well as the facts they are not remunerated fairly for their overtime work. Famous fast-fashion brands are clients of these industries, usually refered to as sweatshops (True Cost, 2015). Sustainable fashion is an alternative to unsustainable business and consumer trend known as fast or cheap fashion. The theme of this paper is the communication plan for the first sustainable fashion festival in Zagreb. Participants of the festival will be fashion designers who think about sustainable design and about the environmental impact of the clothes. The event will be held on the 21st of March, which is the first day of spring, in Bakačeva street. Symbol of the festival will be a witch that would be used in visual and social media communication. The symbol had a different, mainly negative, meaning throughout history. As part of the communication plan, the witch would be a personification of Mother Nature whose intention is to emphasize the importance of sustainable fashion for the environment and people. Furthermore, the main message of the festival, which is our relationship with fashion, will be sent through social, specialized and mass media. Research part of the work is based on in-depth interviews that were conducted with seven experts from the fashion industry, part of examinees are public relations specialists and others are fashion designers. Communication plan with social, specialized and mass media posts has been made, as well as the budget plan for the festival. |